Het magazine dat kinderen benadert met een open geest

Koken met kinderen: gezonde gevulde speculaas

Gezonde gevulde speculaas

We LOVE gevulde speculaas. Alleen zijn we na enkele stukjes vaak al behoorlijk misselijk. Daarom maakten wij een gezonde, vegan versie. Deze versie is veel minder vet en zwaar dan gewone gevulde speculaas en ontzettend lekker!

INGREDIENTEN

BEREIDING

  • Verwarm de oven voor op 180 graden.
  • Voor de vulling: meng de dadels met het amandelmeel en de amandelmelk in de keukenmachine tot een egale massa.
  • Het speculaas: kneed de speltmeel met het bakpoeder, de koek- of speculaaskruiden en de kokosolie tot een deeg. (Laat je kind lekker het deeg kneden, terwijl jij ondertussen de vulling maakt)
  • Neem een bakvorm. Doe er bakpapier in of vet de bakvorm in.
  • Doe de helft van het speculaasdeeg in de bakvorm.
  • Verspreid de spijs over de laag speculaasdeeg, maar houd een randje aan de buitenkand onbedekt.
  • Rol de andere helft van het speculaasdeeg uit en leg dat op de spijs. Druk de randen aan op de onderste laag, zodat de spijs er niet uitlekt.
  • Druk de amandelen in de bovenkant, bestrijk de bovenkant met amandelmelk en doe de gevulde speculaas 30 minuten in de oven.
  • Eet je eerste stukje gevulde speculaas als-ie nog een klein beetje warm is. Genieten!

 

De rubriek KOKEN MET KINDEREN vind je terug in elke tweemaandelijkse editie van PURE CHILD. Abonneer je NU op de digitale OF papieren versie en mis geen enkele recept meer. 

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn
Share on pinterest
Pinterest
Previous
Next

Reageren op dit artikel..

Ja, ik meld me aan voor de gratis nieuwsbrief

Elke maand versturen wij een nieuwsbrief vol blogartikelen, tips en nieuws over vernieuwende zienswijzen.